Algemene Voorwaarden

De Algemene Voorwaarden gelden bij het gebruik of het plaatsen van een bestelling op  de website / webshop met de url: https://stoutesuus.nl.

Inhoudsopgave

Artikel 1 Definities

Artikel 2 Gegevens van de ondernemer

Artikel 3 Waarvoor de Algemene Voorwaarden gelden

Artikel 4 Prijzen en informatie over het aanbod

Artikel 5 Retour rechten

Artikel 6 Hoe de overeenkomst tot stand komt

Artikel 7 Registratie als klant

Artikel 8 Het bezorgproces

Artikel 9 Betaling, garantie en klachten

Artikel 10 Jouw gegevens

Artikel 1 Definities

Met ‘Stoute Suus’, ‘wij’, ‘onze’ en ‘ons’ bedoelen wij de ondernemer met de gegevens zoals beschreven in artikel 2.

Met ‘je’, ‘jou’ en ‘jouw’ bedoelen wij de klant.

Met ‘retourrechten’ bedoelen wij het herroepingsrecht. Het herroepingsrecht gaat over de regels over het retour zenden.

Artikel 2 Gegevens van de ondernemer

Bedrijf handelsnaam: Stoute Suus

Adres: Houten, Standerdmolen 8A-306, 3995AA.

Domeinnaam: stoutesuus.nl.

Telefoonnummer: 06 45 27 34 40 .Bereikbaar: werkdagen van 9.00 – 17.30. Zaterdag van 12.00 – 17.00

mail@stoutesuus.nl

KvK nummer: 6539128

Btw-identificatienummer: NL001389067B24

Artikel 3 Waarvoor de Algemene Voorwaarden gelden

  1. De Algemene Voorwaarden gelden voor elk aanbod van Stoute Suus en op de bestellingen die op afstand via de webshop en mail zijn overeengekomen.
  2. Stoute Suus biedt jou in het betaalproces een optie ‘Akkoord met de Algemene Voorwaarden aan’. Pas als jij ervoor zorgt dat er een vinkje in dit vakje is, kan er overgegaan worden tot de koop. Er is in het bestelproces een link beschikbaar naar de Algemene Voorwaarden. Als dit niet werkt kun je de Algemene Voorwaarden vinden in de footer (helemaal onderaan) van de website. Mocht dit in een uitzonderingssituatie niet kunnen vanwege in gebreke blijven van de website, stuur dan een mail naar mail@stoutesuus.nl Dan krijg je van ons kosteloos de Algemene Voorwaarden per mail in een PDF.

Voordat er daadwerkelijk sprake is van een overeenkomst? lees dan artikel 6.1.

  1. Zijn er striktere wettelijk eisen, waaraan Stoute Suus moet voldoen, dan hier in de Algemene Voorwaarden staan? Dan zijn uiteraard de wettelijk eisen van toepassing. Wij passen dan zo snel mogelijk onze Algemene Voorwaarden aan, om misverstanden te voorkomen.
  2. Als bovenstaande punt 3 aan de orde is, blijven de overige zaken in deze Algemene Voorwaarden wel geldig. Tenzij wij redelijkerwijs iets moeten veranderen, dan zal dit op zo’n manier gedaan worden, zodat de oorspronkelijke vorm zoveel mogelijk hetzelfde blijft.
  3. Is er een situatie die in de Algemene Voorwaarden niet geregeld is? Of zijn er onduidelijkheden? Dan geldt ‘het hart van de regel’: wat redelijk en billijk is, voor jou en voor ons. Met de Algemene Voorwaarden als leidraad.

Artikel 4 Prijzen en informatie over het aanbod

  1. Het aanbod is normaal gesproken geldig tot zolang het product, met het benoemde bedrag, te kopen is op de website / webshop van Stoute Suus. Hoewel wij bij Stoute Suus de prijzen en productinformatie zo zorgvuldig mogelijk weergeven, zijn wij niet aansprakelijk voor fouten. Als wij bijvoorbeeld een product aanbieden, dat niet meer op voorraad is (of zelfs uit ons assortiment is) dan sturen wij jou een mailtje met een voorstel voor een alternatief product.
  2. We hebben wel natuurlijk tot op redelijke hoogte een informatieplicht naar jou toe. Bij informatie gaat het niet alleen om de teksten, maar ook om de afbeeldingen. Is er een fout? Dan gaan wij dit zo snel mogelijk (als redelijk is), herstellen.

Artikel 5 Retour rechten

  1. Wil je een product dat je kocht bij Stoute Suus aan ons terugsturen? Dan kan dit binnen 14 dagen na ontvangst van het betreffende artikel, als je het product in de verpakking laat en het niet gebruikt. Deze retourkosten zijn wel voor jouw rekening.
  2. Verder mag je ons bellen of een mail sturen als een product defect is, binnen de garantietermijn die de leverancier aan het product geeft. Mogelijk vragen wij jou dan om het product (schoon) naar ons te sturen. Wel via de door Stoute Suus gekozen bezorgdienst. Dit kunnen wij eventueel dan voorleggen aan de leverancier.
  3. Deze retourkosten (benoemd in 5.2) betalen wij dan. Voor jouw recht op geld terug, is het wel nodig dat je in dat geval aan ons verzoek voldoet. Indien wij redelijkerwijs aannemen dat jouw verhaal klopt en het product, buiten jouw schuld om, defect is. In dit geval betalen wij uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij de retourzending hebben ontvangen, jou het geld terug. Verantwoordelijkheid voor bewijs van dat het product verzonden is naar ons, ligt bij jou.
  4. Geeft de leverancier geen garantietermijn af? Dan is er geen sprake van garantie. Wel natuurlijk van een bepaalde redelijkheid. Als je zelf debet bent aan het defect, dan zijn wij daar natuurlijk niet verantwoordelijk voor.
  5. Retourzendingen moeten naar het adres:

Standerdmolen 8A-306

3995AA Houten

T.a.v. Stoute Suus.

Artikel 6 Hoe de overeenkomst tot stand komt

  1. Als je via de digitale weg in de webshop het aanbod aanvaard en wij de bevestiging versturen is de overeenkomst gesloten. Als de door jou ingevulde gegevens onjuist zijn, dan hebben wij het recht om de bestelling niet te leveren, totdat de gegevens wel juist zijn.
  2. Als er ondertussen wijzigingen zijn in het assortiment of als de prijs inmiddels is verhoogd, dan hanteren wij de nieuwe prijs en geven wij dit aan. Dan bieden wij jou een alternatief aan via de mail. Zo kun je zelf kiezen of / welke koop je wilt doen.
  3. Als wij het contact met jou als klant niet als constructief en redelijk ervaren, hebben wij het recht om geen overeenkomst met jou aan te gaan. Ook al wil jij dit wel. Wij communiceren dit wel eerst via de mail. Indien wij het willen, bieden wij jou een tweede kans aan. Als wij het contact daarna nog niet als voldoende prettig ervaren, gaan wij geen overeenkomst aan met jou.
  4. Binnen de wettelijke kaders kunnen wij checken of jij het product wel kan betalen. Bij een goede reden om te denken dat je het product niet kan betalen, kunnen wij onze bevestiging van de koop annuleren. Wij maken daarbij zelf de keuze om wel of geen aanbod te doen, waarin je wat je wilt kopen vooraf betaalt.

Artikel 7 Registratie als klant

  1. Je kan op de website van Stoute Suus ervoor kiezen om je te laten registreren als klant. Je bent zelf verantwoordelijk voor het bewaren van de gebruikersnaam en het wachtwoord. Dit houdt in dat Stoute Suus er niet voor verantwoordelijk is dat iemand anders met jouw gebruikersnaam en wachtwoord inlogt. Eventuele ongewenste gevolgen, zijn voor jou. Ook is het de verantwoordelijkheid van jou dat je een wachtwoord kiest, dat niet te makkelijk is om te achterhalen.
  2. Neem, als je het idee hebt dat iemand ongewenst in jouw account inlogt, direct telefonisch contact op met ons. Nemen wij niet op? Spreek dan een boodschap in met jouw telefoonnummer. Wij bellen of mailen jou dan zo spoedig mogelijk terug, in eerste instantie onder vermelding van een andere discrete naam. Dan zorgen wij ervoor dat jouw account zo snel mogelijk geblokkeerd wordt. Bovendien krijg je daarna van ons nieuwe inloggegevens.

Artikel 8 Het bezorgproces

  1. Is de overeenkomst gesloten? Dan start ons proces om te leveren. Artikelen met de levertijd ‘binnen 2 werkdagen’, leveren wij normaalgesproken (als je voor 15.00 bestelt) de volgende werkdag of de werkdag erna. Hoewel wij ons best doen om dit ook waar te maken, zijn wij ook afhankelijk van leveranciers. Onze vermelde levertermijnen op de website zijn daarom niet bindend.
  2. Als een levering, anders dan vermeld op de website, langer dan 5 werkdagen duurt, stellen wij jou met een mail op de hoogte van de vertraging. Je kunt in de mail aangeven of je akkoord gaat met de nieuwe leverdatum, of je kunt de koop annuleren. Indien van toepassing bieden wij via de mail een alternatief aan, dat sneller leverbaar is.
  3. Wij leveren onze producten anononiem. Dat wil zeggen dat er aan de buitenzijde van het te ontvangen pakket of envelop geen ‘Stoute Suus’ staat. Ook op het bankafschrift met de transactie, zie je niet de naam ‘Stoute Suus’. Op de afschrift staat Business11.
  4. Op het moment dat een pakket afgeleverd is door de desbetreffende bezorger (op wanneer het opgehaald is bij het betreffende depot), is Stoute Suus niet meer verantwoordelijk voor het bezorgproces. Stoute Suus bepaalt welke partij(en) de artikelen bezorgt. Daarbij zijn wij natuurlijk ook afhankelijk van onze leveranciers. Zo snel het product niet meer in handen van de bezorger (of van het depot is waar je het pakket ophaalt) is, dan is het risico op schade dus voor jou. Als je dus bijvoorbeeld het pakket (of de envelop met de bestelling) aanpakt en het daarna laat vallen, dan betalen wij die schade niet.

Artikel 9 betaling, garantie en klachten

Geef je op de website akkoord voor betaling, dan ben je ook verplicht direct aan deze betaling te voldoen, volgens de op de website aangegeven betaalmethode.

Stoute Suus staat ervoor garant dat een product redelijkerwijs voldoet aan de wensen. Dat betekent onder andere dat je mag verwachten dat het niet defect is en bijvoorbeeld in de kleur is geleverd die (op de website) is aangegeven door jou. Is dit niet zo? Neem dan eerst contact met ons op, via de mail of telefonisch. Tenzij anders overeengekomen betalen wij dan, als het product dan binnen 14 dagen retour is ontvangen, zowel de retourkosten als de kosten voor de aankoop terug. Als blijkt dat je het product onterecht retour stuurt, gaan wij extra kosten op jou verhalen.

Ben je ontevreden over onze werkwijze of over een product? Dan kun je telefonisch of per mail ons jouw klacht doorgeven. Zo snel mogelijk, maar zeker binnen 3 werkdagen nemen wij dan contact op met jou. Ben je als consument (niet als bedrijf) nog steeds niet tevreden? Dan kun je natuurlijk ook contact opnemen met het Europese geschillenbeslechtingsplatform: https://ec.europa.eu/odr/.

Artikel 10 Jouw gegevens

Natuurlijk gaan wij zo netjes mogelijk om met jouw gegevens. Wil je lezen hoe wij dat doen? Lees dan ons Privacybeleid.